~My Life Story~

Wednesday 3 July 2013

Peduli Orang Kata, Asal Pakai Selesa


Buat apa dicerita,
Peduli orang kata, 
Baju ronyok tak apa, 
Asal pakai selesa.
lalalala~

Hye semua rakyat jelata ^__^

Amik mood ainan tasnem ber150juta kejap!!..hihi.. Boleh la nak nyanyi nyanyi dulu, jamgan menari sudah~

"Peduli je orang nak cakap apa, asalkan kita pakai selesa", lirik dalam lagu..
"Peduli je orang nak cakap apa pun, asalkan kita pakai selesa dan menutup aurat", said me..=)

Kata-kata tula yang selalu aku pegang.. Bia la wehh kita nak pakai baju tang macam mana pun, baju berkedut seribu ke, pakai tudung tak gosok ke, baju senget ke, baju besar ke sampai menggelebeh! Asalkan kita pakai tu kita akan rasa selesa dan selamat..=)

"Ehh, ko ni dah kenapa pakai baju warna merah, seluar kuning, tudung biru?"

Jawab cenggini ye, 

"Ohh ni style!.. Ni la colour block.. Okay je kan?.. Tak terdedah kat mana-mana pun kan?.. Tutup aurat je kan pakaian aku cenggini?"..

Hah amik ko!..kena sebijik!.. Satu jawapan yang manis lagi berlemak dengan isi tersirat dan tersurat!! 
Jawab soalan die dengan soalan juga, konfem tertutup rapat mulut die lepas tu..

Aku juga jenis orang yang suka  pakai ikut sesuka hati je apa aku nak pakai, bia la tak match pun, asalkan aku rasa pakaian aku tu tutup apa yang aku patut tutup and aku selesa memakainya.. Ni tak bila pakai tu,

  "ehh aku rasa cam baju ni tak kena la ngan aku, rasa cam menonjol sangat, rasa ketat sangat"
Haa kan dah susah tu, sanggup patah balik ke kat bilik semata-mata nak tukar baju??.. Kalau aku memang tak lah kot..hihi..

So, the moral of the story.....

Pakai aja apa yang kita rasa selesa, apa yang kita rasa selamat dari pandangan liar dan jahat, and yang paling penting pakailah pakaian yang menutup aurat.. Biarlah orang nak cakap apa pun, sebab mulut orang sememangnya kita tak boleh tutup, tapi kita punya AURAT kita boleh tutup kan?..
Mana lagi penting? Mulut orang atau aurat kita?  Lu pikir la sendiri.. Check it out!.. 
Peace!!*tayang gigi*..hihihi..bye bye adudu nak tido dulu. ~zzz~


Sincerely,
Yana =)


     P/s: Jaga diri, Jaga hati, dan Jagalah iman anda!... I lOVE to be a MUSLIM!..:)

No comments:

Post a Comment