~My Life Story~

Thursday 20 June 2013

Jangan Bersedih Wahai Sahabat..=)


Assalamualaikum semua..

Sekarang adalah musim semua mahasiswa dan mahasisiwi bermain dengan emosi..berperang dengan segala perasaan yang bercampur baur.. yelaa mana tak nya result exam keluar wehhh!!!

Well, of course la ada yang happy, ada juga yang sedih, ada juga yang kecewa sampaikan menangis bengkak mata seminggu.. Yes, itu semua adalah reaksi-reaksi yang sudah sinonim pada semua student termasuk la diri ku ini.. Tapi ingat lah wahai sahabat, perkara pertama yang perlu kita ucap lepas je tengok result kite yang memang kebabooo tu adalah "ALHAMDULILLAH".. 
Say what? 
ALHAMDULILLAH Ya Allah..=)

Walaupun seteruk mana result yang kita perolehi, redha la wahai sahabat.. ucaplah ALHAMDULILLAH.. Kalau kita peroleh result yang rendah or result kita tu tak capai terget kita, redha lah. Kerna setiap apa yang kita perolehi itu adalah usaha dari diri kita sendiri. Ingat lah setiap apa yang berlaku, pasti ada hikmahnya.. Sesungguhnya Allah itu Maha Adil. Mungkin Allah mahu kita berusaha keras lagi untuk memperoleh apa yang kita inginkan..

Bak kata bestfriend aku, shak :
Mungkin ade reason Allah tak bagi result kita tinggi? why?
Because Allah nak bagi something lagi best in the future.
Allah tak nilai berapa cgpa kita, Allah nilai berapa banyak usaha kita..=)

So, kawan-kawanku semua, lets move on!!.. Jangan kecewa!.. Kita banyak lagi masa untuk berusaha di main campus nanti..degree tu lagi penting actually!.. So, jangan sedih-sedih, jangan stress, lets move on!...Kita harus fikir masa akan datang, look forward guys!.. Jangan fikir dah masa yang lepas.. Apa yang penting, we need our new plan and strategies to achieve a better future.. InsyaAllah kalau kita berusaha, Allah akan bantu kita..Ingat Allah sentiasa di sisi kita.. =)

Jangan bersedih atas kegagalan yang kita tempuhi,
Jangan sesekali menyerah kalah,
Jangan sekali berputus asa,
Jangan lah sesekali kecewa,
Jangan sesekali menyalahkan takdir,
Kerana setiap apa yang telah tersurat or tersurat dalam kehidupan kita pasti ada hikmahnya..=)
InsyaAllah..

P/s: CONGRATS to students yang achieve a really good and excellent result.. Say what? Alhamdulillah.. =)

Sincerely,
~Yana~

1 comment: